Stille Dagen - Jeroen Guliker

Romy 04 november 2021 Auteur
Als officier van justitie Mette Eradus na het overlijden van haar vader terug keert naar het Openbaar Ministerie, wordt ze op de zaak gezet van een gruwelijke moord op een bekende van haar. Maar al snel kiest Mette Eradus ervoor om de leiding over de zaak over te dragen aan een collega. Want het slachtoffer blijkt toch iets meer te zijn dan alleen een bekende.
“Stille dagen” van Jeroen Guliker, onder andere auteur van “Havanna” en “Niet voor tere zieltjes 1” , is een bloedstollende thriller. Het is een boek waarin het niet ontbreekt aan spanning, sensatie, liefde en ook de zeer gewaardeerde humor. Het verhaal zit vol plottwisten, wat ervoor zorgt dat je wel moet blijven lezen. Het verhaal speelt zich niet alleen af in Nederland, maar ook een deel vind plaats in Denemarken, met dit land heeft hoofdpersonage Mette Eradus een speciale band.
Het verhaal is geschreven vanuit een derde persoon, leest vlot en er worden geen moeilijke woorden gebruikt. In een klein stukje van het boek wordt in het Engels geschreven, maar dit is maar minimaal.
Ik vond het een ontzettend mooi boek met heel veel plottwisten in het verhaal en hier en daar wat duistere humor die ik zeker kon waarderen. Het prettige aan het verhaal vond ik dat het niet een bloederig drama is. Er worden geen doekjes gewikkeld om de onderwerpen, maar het wordt niet op een “smerige” manier verwoord.
Het boek heeft me echt in zijn greep gehouden, het was moeilijk om weg te leggen. Het boek krijgt 5 sterren van mij. Echt een aanrader.

Meer recensies van Romy