Hoe het begon.

Romy 08 juni 2020 Auteur
Jaap Korteweg, de man achter de vegetarische slager.
Jaren gelden stopte Jaap met het eten van vlees en besloot om een eigen slagerij te starten. Een vegetarische wel te verstaan. Jaren later is de vegetarische slager een bekend merk. Bijna iedereen heeft er wel eens van gehoord. En in dit boek lees je, hoe een man met een droom dit bedrijf uit de grond stampt.
Wauw, wat een verhaal. In het begin moest ik een beetje wennen. Je gaat van het heden terug naar het verleden en dan weer terug naar het heden. Maar na een paar bladzijdes was dit ook zo gewend. Je leest echt hoe het bedrijf is begonnen en hoeveel werk er wel niet in is gestopt. Alle tegenslagen die ze hebben gehad en hoe Jaap toch ,altijd even nuchter als altijd, niet opgaf. En kijk waar ze nu staan! Een groot bedrijf met veel vegetarische en veganistische producten.
Ik zelf ben vegetariƫr, maar ik denk dat dit boek ook voor vleeseters mooi is om te lezen. Je gaat op een heel andere manier naar het merk kijken, of naar andere vega merken. Er zit zo veel moeite in de producten, zoveel denkwerk. Echt knap!

Meer recensies van Romy