Het boek M

Romy 01 augustus 2022 Auteur
Als Mia haar ouderlijk huis in Enschede verlaat, komt ze terecht in Amsterdam. Hier wordt ze verliefd op een knappe man met één letter als voornaam. M. M bied alles wat Mia haar hartje begeert en Mia is dolgelukkig. Echter blijkt M ook een minder mooie kant te hebben. Als Mia ontdekt wat M allemaal verbergt is het echter al te laat. Hoe moet ze hier uitkomen?
Het boek M is het tweede boek van Thysia Huisman en is een autobiografische roman. Het boek leest heel makkelijk en snel. Korte hoofdstukken die ervoor zorgen dat je de pagina’s blijft omslaan. Geen moeilijke zinnen of woorden. Een leuk detail aan het boek, zijn de liedjes. Muziek komt veel terug in het boek. Het verhaal speelt zich af in de jaren negentig en er is een playlist gemaakt van allemaal liedjes uit die tijd. Deze lijst kan je terugvinden op Spotify.
Het boek M is een mooi en spannend boek. Je leeft mee met de hoofdpersoon Mia. Je komt terecht in haar wereldje in de jaren negentig. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere: drugs, prostitutie, mensenhandel, geweld en verlies van geliefde.
Ik heb het boek met veel plezier gelezen, maar ik moet eerlijk bekennen dat de achterflap mij een beetje op een verkeerd spoor heeft gezet. Ik had een andere verwachting over het verhaal en wat er met Mia zou gebeuren, dan dat er daadwerkelijk gebeurde.
Het boek M krijgt van mij 4 sterren ****

Meer recensies van Romy