Schitterend lichaam

Romy 07 januari 2021 Auteur
Als er een virus opduikt dat al het dierlijke vlees oneetbaar maakt, wordt er gekozen voor een andere oplossing. Eentje waar je liever niet aan denkt. Speciaal vlees wordt ingezet.
Marcos Tejo is opzichter van een verwerkingsbedrijf van speciaal vlees. Niet iedereen is geschikt voor de branche, maar hij is een van de volhouders. Maar ook Marcos komt in een onverwachte en vervelende situatie terecht, een die zijn kijk op het verwerkingsbedrijf doet veranderen. Maar niet op een positieve manier.
Dit is een van de heftigste boeken die ik tot nu toe heb gelezen. Een verhaal dat me enorm bij zal blijven. Het is zeer mooi verwoord, er wordt een kant getoond van de wereld waarin wij leven, die we het liefst de rug toekeren. Die kant is echter verpakt in het “speciale vlees”. Ik wil niet al te veel vrijgeven over het verhaal zelf, maar ik kan je wel zeggen dat dit je niet in de koude kleren zal gaan zitten.
Het verhaal is geschreven vanuit een perspectief van een 3e persoon. Dit zorgt ervoor dat je je echt voelt alsof je erbij staat en alles van dichtbij meemaakt, ook al zou je dat soms niet willen. De gebeurtenissen zijn heftig en Agustina Bazterrica laat weinig aan verbeelding over.

Meer recensies van Romy