Haal alles uit het leven

Romy 24 augustus 2019 Auteur
Ïk mis je” van Gillian King gaat over Charlie die haar beste vriendin, Bo, kwijtraakt door een auto-ongeluk. Charlie kampt hierdoor vele jaren met een enorm schuldgevoel. Ze durft ook haar oude liefde Carsten, de broer van Bo, niet meer onder ogen te komen en ze gaat samen met haar stiefzus voor een tijdje naar het buitenland. Hierbij laat ze alles wat ze kent en lief heeft achter zich.
Jaren later keert ze terug naar haar geboorteplaats en komt ze weer oog in oog te staan met Carsten. Is de liefde tussen die twee er nog?
Wauw, wat een mooi verhaal, een echte feelgoodroman. Het verhaal leest lekker snel en je zit vanaf de eerste bladzijde al in het verhaal. Het verhaal bevat niet alleen humor, maar ook een aantal serieuze onderwerpen, maar die ga ik niet verklappen.
Verder staan er een aantal hele wijze lessen in het verhaal. Namelijk dat het leven niet altijd loopt zoals je zou willen, maar dat je er dan zelf wel nog iets van kan maken. De volgende wijze woorden zijn van Bo :”Soms heb ik zo’n dwangmatig gevoel dat ik alles uit het leven wil halen. Dan is het alsof er een stemmetje in mijn hoofd zit dat tegen me zegt: geniet van het leven, voor je het weet is het voorbij. Haal eruit wat erin zin.”

Meer recensies van Romy