Jenny colgan De kerstboekwinkel

Patricia 05 december 2023
Als het Londense warenhuis waar Carmen werkt , vlak voor kerst, stopt trekt ze met tegenzin in bij haar zus Sophie in Edinburgh . Zus Sophie is advocate/accountant en heeft voor Carmen een baantje bij een boekenwinkel . De boekenwinkel staat op het punt van de afgrond als er niet snel iets gebeurd waardoor er weer geld binnen komt en daar moet Carmen voor zorgen samen met de eigenaar Mr McCredie . De eigenaar een een teruggetrokken man die liever wat weggeeft dan dat hij iets verkoopt, maar Carmen brengt nieuw leven in de boekenwinkel en maakt er een betoverend "kerst" boekenwinkel van, met een oude treinbaan en muisje uitgestald in de etalage, waardoor ze meer publiek trekt en daardoor ook meer kopers. Twee bijzondere mannen, Blair (boekenschrijver) en Oke brengen haar hoofd op hol .... Halverwege het boek kom je er al achter wie haar hart veroverd en dat de komst van Carmen in het idyllisch "kerst" boekwinkel tot een goed eind komt.

Conclusie: Het is niet de schrijfwijze van Jenny Colgan wat ik gewend ben van haar. Het verhaal is erg rommelig en het eind wordt afgerafeld wat erg jammer is want je wilt toch meer weten hoe het verder gaat met Carmen en Oke

Volgens de andere recensies schrijvers komt er nog een vervolg op dit verhaal,

Meer recensies van Patricia