T geheim van Silvermoor

Patricia 09 april 2021
Wauw wat is dit een mooi boek. 2 dagen geleden uitgelezen en nu nog aan t nagenieten.! 2 jonge mensen die samen volwassen worden. Tommy en Josie vertellen om beurten hoe ze zich staande houden in t tijdperk toen er nog steenkoolmijnen waren. Tommy moest nadat hij 12 jaar was geld gaan verdienen in de mijnen, want zijn vader en broers deden dat ook terwijl hij hele andere toekomst plannen had. Helaas ging dat niet voor hem op hij ging aan de slag als mijnwerker. Josie had geen goede verstandhouding met haar moeder, en t was erg duidelijk beschreven dat haar moeder andere plannen met haar had. Tommy en Josie maken samen en apart veel mee. Je wordt t verhaal in meegezogen en er zijn stukken die zo realistisch beschreven zijn. T lees heel makkelijk, maar t wordt vergeleken met de zeven zussen, maar dat klopt zeker niet. Dit is een ander soort verhaal. Ik hoop wel dat er nog een vervolg op komt, want t had een open eind.. boek is een aanrader en staat bij mij in de top 10

Meer recensies van Patricia