Een tussendoortje

Peter Thunnissen 03 augustus 2020
Aardig boek van de schrijver van het beroemde “The curious incident of the dog in the night-time”.
Het boek vertelt het verhaal van de zevenenvijftigjarige George Hall en zijn familie, kort na zijn pensionering. George ontdekt een eczeemplek op zijn lichaam en beeldt zich in dat het kanker is. Deze vrees knaagt aan zijn gezond verstand en brengt hem en de zijnen - zijn echtgenote Jean, die een geheime verhouding heeft met een ex-collega van George, zijn dochter Katie die net van plan is opnieuw te gaan trouwen met Ray, een man die George en Jean eigenlijk niet zien zitten, zijn zoon Jamie, die homoseksueel is en net problemen heeft met zijn vriend Tony- in vervelende situaties. Allemaal akkefietjes.. Als lezer bekijk je de gebeurtenissen door de ogen van de verschillende personages, in korte hoofdstukken verteld in de derde persoon. Aardig, ik zou bijna zeggen typisch Engels werk.

Meer recensies van Peter Thunnissen