Fijn leesvoer

Peter Thunnissen 24 april 2020
Serie korte verhalen met, zoals je van Barnes mag verwachten, vooral sfeer en beschrijving van diepere roerselen, te zijner tijd voorzien van fijne, onderkoelde humor. Prettig leesvoer over het terug blikken van een man op zijn leven aan de hand van de soort knipbeurten bij de kapper, de schrijver die brieven krijgt van een oude gedistingeerde dame die in een huis voor “deaf or mad (lees: dement) people” verblijft, de componist die op weg is naar zijn laatste gang en de wereld nog een symfonie schuldig is, de man van 81 die besluit zijn vrouw na meer dan 50 jaar te verlaten voor de weduwe van de huisarts en zo nog wat meer laten we zeggen “alledaagse “ voorvallen die Barnes zo sfeervol op papier weet vast te leggen. Voor de liefhebber.

Meer recensies van Peter Thunnissen