Mooi en ontroerend geschreven

Petra Wiggers 27 maart 2024
Ik had eerst het boek "Laat haar los" gelezen van Sietske Scholten gelezen. Na het lezen van dat boek bleef ik met wat vragen zitten. Toen bleek dat dit boek de opvolger was van "Beet". Net zo'n een ontroerend boek. Marjolein krijgt een relatie met Elise. Elise heeft een relatie gehad met Jaap, maar Jaap heeft haar verlaten vanwege haar ziekte van Lyme, die zoveel van Elise vraagt dat ze niet normaal kan leven. Marjolein is op de hoogte van de ziekte van Elise als ze de relatie met Elise aangaat. Elise wil ook graag moeder worden. Marjolein is zwanger, . Samen leven ze naar de bevalling toe. De baby Lila wordt dood geboren. Elise is dan een grote steun voor Marjolein. Daarna wordt Marjolein weer zwanger en Elise beleeft samen met haar de zwangerschap. Er komt een hele moeilijke tijd voor Elise en Marjolein. Ze wordt steeds zieker en Marjolein, die zwanger is, vindt het steeds moeilijker worden om met Elise te leven, hoewel ze zielsveel van Elise houdt. Maar Marjolein heeft ook de zorg voor haar kinderen. Valentijn en de inmiddels geboren baby Merel.

Meer recensies van Petra Wiggers