Spannend, meeslepend en romantisch, maar teveel details

PollyEvaHatloy 05 augustus 2020
Nadat ik ooit 'It' las, heb ik jarenlang geen boek van Stephen King meer durven aanraken. Tot nu. Alle enthousiaste reacties hier maakten me uiteindelijk té nieuwsgierig naar 22-11-1963.

Het bleek inderdaad een spannend, meeslepend en zelfs romantisch boek, met als uitgangspunt een fascinerend en goed uitgewerkt idee over tijdreizen. Geen horror of enge clowns gelukkig, slechts hier een daar een plastisch beschreven ongeluk of moordpartij. Moet kunnen.

Door de grote hoeveelheid details, die naar mijn idee de vaart uit het verhaal halen, vond ik het soms wel een beetje een vermoeiend boek. Die gigantische hoeveelheid pagina's had niet nodig geweest. Maar verder heb ik zeker geen spijt van mijn hernieuwde kennismaking met deze (blijkbaar) veelzijdige schrijver.

Meer recensies van PollyEvaHatloy