Een veelbelovend begin!

Priscilla 15 januari 2020
Misdaadverslaggever Harper McClain bijt zich vast in een moordzaak wanneer deze opvallend veel gelijkenissen vertoont met de moord op haar moeder van 15 jaar geleden.

De dader is in die tijd nooit gepakt. Zou dezelfde dader ook deze nieuwe moord op zijn geweten hebben?

Harper herkent zich in de twaalfjarige dochter van het slachtoffer, die net als zij haar moeder op deze gruwelijke wijze vond.

Vastbesloten om de zaak te willen oplossen, duikt Harper het verleden in van het slachtoffer. Ten kostte van zichzelf. Want niemand lijkt haar theorie te geloven. Lukt het Harper om het mysterie te ontrafelen? Of jaagt zij een ieder in haar omgeving tegen zich in het harnas?

Christi Daugherty is bekend geworden van haar eerste boek; een Young Adult genaamd ‘Het genootschap van de nacht’. Ze vond het tijd worden voor een volwassen serie en hier is dit eerste boek ‘De Echomoorden’ het resultaat van!

Anders dan anders, duiken we met deze thriller een zaak in vanuit het perspectief van een misdaadverslaggever. Geen rechercheur dit keer. Harper heeft na de moord op haar moeder altijd goed contact gehouden met de man die de zaak toen leidde; Inspecteur Smith.

Dit goede contact zorgt voor een prettige samenwerking met de politie in de uitvoer van haar functie als verslaggever en Harper is in haar functie absoluut een van de beste.

Doordat deze thriller vanuit Harper is geschreven, zie je een zaak van een andere kant belicht worden en gaat het iets minder de diepte in wat betreft het recherchewerk. Ondanks dat Harper een verslaggever is, bijt zij zich wel vast in de zaak en interessant is om te zien hoe zij haar kwaliteiten inzet om onderzoek te doen naar de moord.

Met haar kennis van de recherche en haar kwaliteiten als verslaggever zet zij een onderzoek op touw dat je laat denken dat ze de verkeerde beroepskeuze heeft gemaakt.

Hetgeen dat ze doet doet ze gedetailleerd. Ondanks dat dit ten koste gaat van haar zelf. Ze wil de onderste steen boven halen en dit is in het gehele verhaal duidelijk voelbaar aanwezig.

De wijze van schrijven van Christi is vlot en vol details. Naar mijn mening is er absoluut achtergrond onderzoek gedaan.

Het verhaal heeft een duidelijk begin met een zeer verrassend plot en onverwachte wending. Het einde heeft mij absoluut verrast en smaakt absoluut naar meer!

Ondanks de gruwelijke moord wordt er vooral ingezoomd op het onderzoek van Harper en dat maakt het verhaal absoluut spannend en moeilijk weg te leggen. Je leeft enorm met haar mee.

‘De Echomoorden’ is wat mij betreft echt een gaaf eerste deel van deze serie!

Personages
Het verhaal wordt uiteraard verteld vanuit Harper en haar personage is zowel in verleden als heden goed uitgewerkt. Ik vond haar absoluut zeer krachtig overkomen en ben blij met de keuze van de auteur voor Harper als hoofdpersonage! Het klopt in het verhaal.

Naast Harper zijn er natuurlijk andere personages in het verhaal die een rol spelen, waaronder fotograaf Miles, waarmee Harper met regelmaat op pad is voor haar werk. Miles blijkt een belangrijke vriend voor Harper te zijn, evenals haar beste vriendin Bonnie, als blijkt dat het leven van Harper op instorten staat.

Ook de mysterieuze rechercheur Luke Walker doet zijn intrede in dit boek. Zijn relatie met Harper is fascinerend, dan wel dramatisch bij tijd en wijlen. Ik ben heel benieuwd hoe de relatie tussen deze twee zich verder in de serie gaat ontwikkelen.

Inspecteur Smith is de persoon die Harper heeft opgevangen na de moord op haar moeder. Hij is een stabiele factor in haar leven en hun band is absoluut bijzonder te noemen. Aan het einde van dit boek word je enorm verrast en aan het wankelen gebracht. Des te meer dat zijn rol in het verhaal bijzonder is!

Conclusie
Ik heb echt onwijs genoten van deze thriller en ben absoluut benieuwd naar het vervolg ‘Voor het te laat is‘.

Het verhaal zat wat mij betreft absoluut goed in elkaar en de opbouw aan spanning was goed. Zeer zeker wanneer Harper tot haar conclusies komt in haar onderzoek.

Wat mij betreft een aanrader! Zeker ook als je een thriller eens vanuit een ander perspectief wilt lezen!
Voor mij was dit absoluut verfrissend!

Meer recensies van Priscilla