Fijne afsluiting van trilogie

Priscilla 12 februari 2024
Nog één keer gaan we terug naar Maxton Hall. Nog één keer gaan we terug naar Ruby, James en hun vrienden.

’De terugkeer naar Maxton Hall College’ pakt het verhaal op waar het tweede boek ‘De geheimen van Maxton Hall College’ eindigde.

Met Ruby geschorst tot nader order en Graham ontslagen, lijkt de vader van James en Lydia alles touwtjes weer in handen te hebben en lijkt een ‘happy ever after’ voor iedereen verder weg dan ooit.

In ‘De terugkeer naar Maxton Hall College‘ staan vriendschappen op scherp en de relatie van Ruby en James wederom onder druk.

In dit laatste boek, komen alle betrokken personages aan bod en aan het woord. Wat een verfrissing.

Zo lezen we natuurlijk vanuit Ruby en James, maar ook vanuit Graham, Lydia, Ember en Wren.

Wat mij betreft heerlijk voor de afwisseling waardoor dit laatste boek niet alleen vlot wegleest, maar waar we ook nog de nodige uitwerking en verdieping krijgen rondom alle personages.

Mona Kasten laat ons in ieder geval niet in het luchtledige bungelen en rond alle eindjes mooi af in dit slotdeel als je het mij vraagt.

Natuurlijk niet zonder de nodige drama overigens. Want want heb ik met dit boek ook weer nagelbijtend in de spanning gezeten..

Denk je dat eindelijk alles goed gaat, lijken de geheimen zich toch nog verder uit te strekken dan we dachten!

Hoewel dit laatste deel, net als de voorgaande twee boeken, lekker vlot wegleest en we door Mona Kasten door het verhaal heen worden gesleurd, heb ik twee kleine kanttekeningen.

Op de eerste plaats voelde het verhaal hier en daar een beetje afgeraffeld en had Mona zeker meer aandacht mogen besteden aan de uitwerking. Sommige zaken gingen net iets te snel naar mijn zin.

En ten tweede, het ging soms wel erg gemakkelijk allemaal in dit slotdeel.

Zowel de terugkeer naar Maxton Hall als de zoetsappige liefdesverklaringen over en weer.

Persoonlijk miste ik even de donkere vibes van de voorgaande boeken.

Desalniettemin weet Mona Kasten de lezer te boeien met het verhaal en heb ik zeker genoten van dit slotdeel.

En zeker met het fijne epiloog, voelt het verhaal afgerond.

Conclusie
De Maxton Hall College trilogie werd aangekondigd als ‘Dark Academia’, maar dat bleek het niet echt te zijn.

Wel was het een spannend, en met drama doorspekt, compleet verhaal dat de aandacht van de lezer vasthoudt.

Je leeft mee met de personages en sluit ze in je hart.

Mona Kasten is een steady auteur die met haar verhalen ook actuele thema’s weet aan te stippen.

En ook in dit laatste boek weet ze de lezer, net als in de eerste twee boeken, weer te verrassen met een interessante plottwist.

Alhoewel dit boek iets te zoetsappig en te gemakkelijk was naar mijn smaak, was het zeker een prachtige afsluiting van een mooie trilogie.

Met overigens een prettige boodschap voor de lezer: Jaag je dromen na en maak je eigen keuzes!

Meer recensies van Priscilla