Weer een heerlijke, vlotte pageturner!

Priscilla 09 april 2024
In ‘Een dag om nooit te vergeten‘ volgen we, zoals lezers van Jill Mansell inmiddels gewend zijn, weer verschillende verhaallijnen en perspectieven.

Lottie ontmoet haar oude crush op een bruiloft die ruw verstoord wordt wanneer Ruby binnenwandelt. De bruid zelf heeft een geheimpje en de klokkenluider die alles in gang zette heeft ook zo haar struggles.

Je leest het al, dit is weer een verhaal om heerlijk in weg te duiken en vlinders van te krijgen in de hoop dat alles goed komt.

Fans van Jill Mansell kunnen hun hart echt weer heerlijk ophalen met dit nieuwste boek!

Het verhaal is natuurlijk lekker vlot geschreven, heeft de nodige humor en drama en de personages zijn om van te houden.

De personages hebben de juiste dosis diepgang voor een feel good, zijn allemaal uniek en Jill behandelt tussen de regels door ook weer de nodige actuele thema’s.

En al tijdens het lezen klapte ik ook nog eens extra in mijn handen, want in dit verhaal zien we een prachtige diversiteit terug qua personages en gezinssamenstelling. Hoera voor de moderne tijd!

Van zowel het verhaal van Lottie en Max als het verhaal van Ruby heb ik enorm genoten. Het is niet moeilijk om van deze personages te houden.

Natuurlijk gaat niet alles over rozen, maar juist die strubbelingen maken dat het verhaal ook nog een gezonde dosis spanning bevat.

Jaja, natuurlijk is het een voorspelbare feel good. Maar dat hebben we allemaal wel eens nodig op zijn tijd is het niet?

Er gebeurt van alles en de wisselende perspectieven geven een zeer fijne dynamiek aan het verhaal.

De dialogen zijn interessant en de levenslessen tussen de regels door waren weer verfrissend.

Het feit dat er ook in dit verhaal weer kinderen op komst zijn, vond ik persoonlijk wat minder, maar ik kon mijzelf er, in het geval van dit verhaal, iets makkelijker overheen zetten.

Soms mis ik wat dat betreft de wat oudere boeken van Jill waarin dat niet zo’n grote rol speelde.

Desalniettemin was ‘Een dag om nooit te vergeten‘ echt weer een fijne pageturner en was het absoluut heerlijk mijzelf even in al die liefde te kunnen onderdompelen.

Het was een heerlijk verhaal vol aantrekken en afstoten. Een verhaal vol personages die zichzelf leren kennen, voor zichzelf kiezen, maar ook weer een verhaal met personages die elkaar soms niet altijd goed begrijpen.

Gelukkig leren ze uiteindelijk te communiceren, al dan niet met een omweg.

Van het eind kun je alleen maar weer heel blij worden! Is het al april 2025?

Conclusie
‘Een dag om nooit te vergeten‘ is weer een heerlijk vlot verhaal van Jill Mansell om nooit te vergeten!

Als je een boek zoekt dat vol zit met een gezonde dosis spanning, voldoende diepgang, heerlijke personages en gewoon vol liefde, dan ben je met dit boek aan het juiste adres.

Jill Mansell is natuurlijk niet voor niets onze Queen of feel good.

Ik heb dit nieuwe verhaal weer met veel plezier verslonden.

‘Een dag om nooit te vergeten‘ bracht een zonnetje in huis op de dagen dat het regende.

Ik kijk alweer uit naar volgend jaar!

Meer recensies van Priscilla