Een heerlijk vlotte roman

Priscilla 11 februari 2020
Als jonge vrouw ontmoet Caro een knappe jonge man tijdens haar vakantie in Griekenland. Ze blijken veel gemeen te hebben, maar omdat het haar laatste avond is, vertrekt ze zonder gegevens te hebben uitgewisseld.

Wanneer de dochter van Caro het huis verlaat en daarnaast op reis gaat naar haar vader, is het voor Caro tijd om haar eigen leven weer op te pakken en te gaan doen wat ze leuk vindt.

Op zoek naar een baan, stuit ze op een vacature voor twee maanden in Schotland, waarin wordt gevraagd om een assistente voor een oudere Lord. Getriggerd door het verleden, solliciteert Caro op de baan en wordt aangenomen.

Het klikt onwijs goed met de oudere man van het huis in Schotland, en bij het kennismaken met de rest van de familie staat haar een aangename verassing te wachten.

Voor mij is dit het derde boek dat ik lees van Katie Fforde en ik verbaas mij er steeds weer over hoe snel je meteen in het verhaal zit en hoe snel Katie ook gaat met haar verhaal!

Soms volgen de gebeurtenissen elkaar zo snel op dat het wat onwerkelijk voelt en waardoor achtergronden niet altijd even grondig zijn uitgewerkt.
Toch stoort mij dit niet heel erg bij de boeken van Katie.

De beschrijvingen van de omgevingen en personages zijn heerlijk en juist door de vlotte schrijfstijl vlieg je door het boek heen.

Je leest het verhaal vanuit Caro en leert haar dus het beste kennen. Het is bijzonder om te lezen hoe zij haar omgeving en zichzelf beleefd en voor mij voelde dat absoluut hartverwarmend!

Verwacht in dit boek geen spannend en verrassend plot en einde, maar laat je gewoon meevoeren op de flow van het verhaal en de beschrijvingen van omgeving.

De boeken van Katie zijn juist van die boeken waarbij je even lekker weg kunt dromen en na het uitlezen ervan weer over kunt gaan tot de orde van de dag!

Het is luchtig, romantisch en wat mij betreft zorgt het absoluut voor een heerlijk gevoel!

Personages
Caro, alleenstaande moeder en hoofdpersoon van dit verhaal, vindt het tijd worden voor wat nieuws als haar dochter Posy de wereld in trekt.
Ik vond Caro absoluut een heerlijk personage in dit verhaal, alhoewel het mij verbaasde hoe snel ze alles om haar heen accepteert en hoe goed ze met een ieder kan omgaan.

Hoewel alles soms te mooi lijkt om waar te zijn, is het niet storend. Caro is een hartverwarmend personage en lijkt de lijm te zijn tussen alle anderen.

Mijn meest favoriete personage in dit boek was Rowan, de dochter van Alec en Skye. Haar band met Caro vond ik absoluut bijzonder en mooi om te zien.

Daarnaast vind ik de ontwikkeling die Rowan doormaakt in het boek heel mooi. Een beschermd opgevoede tiener die haar vleugels uitslaat en opkomt voor datgene dat zij graag zou willen!

Katie heeft met elk personage prachtige verhaallijnen verweven in het verhaal en duidelijk is te lezen welke ontwikkelingen er worden doorgemaakt.

Conclusie
Zoals verwacht van een boek van Katie draait het verhaal absoluut om liefde, familie en vriendschap en dat in combinatie met de mooie setting in Schotland, Frankrijk en Londen, maakt het verhaal romantisch en compleet!

Voor een diepgaande uitwerking of een diepgaand verhaal moet je bij dit boek niet zijn, maar het is absoluut een heerlijke roman waarbij je niet hoeft na te denken, en alleen maar hoeft te genieten!

Omdat ik nu en dan het idee had dat Katie in dit boek heel snel door het verhaal heen ging, kreeg het van mij net geen 4 sterren.

Meer recensies van Priscilla