Sfeervolle thriller!

Priscilla 17 april 2024
Dat ‘Een voor een’ een unieke thriller is, werd mij direct duidelijk.

We lezen op de eerste pagina namelijk een nogal cryptische boodschap. En deze boodschap zette mij toch wel even op scherp. Love it!

In ‘Een voor een‘ vinden we het verhaal van Daisy Darker. Een jonge vrouw die wel een heel unieke hoofdrol heeft in dit verhaal. Het verhaal is volledig vanuit haar perspectief geschreven.

Het kost de lezer, dankzij de gedetailleerde schrijfstijl van Alice en de ietwat duistere ondertoon, geen enkele moeite om in het verhaal te verdwijnen. En ik kan je garanderen dat je pagina na pagina zult willen omslaan.

Er is namelijk nogal wat aan de hand en als de leden van de familie Darker ook nog eens één voor één verdwijnen…

De link met ‘En toen waren er nog maar…’ van Agatha Christie was voor mij meteen overduidelijk.

Het is absoluut mijn meest favoriete verhaal van Christie en dat Alice Feeney voor een zelfde soort opzet heeft gekozen, vond ik heel tof!

‘Een voor een’ had wat mij betreft absoluut dezelfde vibes en hetzelfde puzzelgehalte. Ook maakten de gruwelijke rijmpjes het helemaal af.

De beschrijving van de omgeving en setting zorgden voor heerlijke onheilspellende vibes.

De spanning werd wat mij betreft direct vanaf het begin opgebouwd, met name door de complexiteit van de familie Darker en hun onderlinge verhoudingen.

In mijn ogen waren de personages goed uitgewerkt. We leren ze gaandeweg tussen de regels door, vanuit het perspectief van Daisy, goed kennen.

Alice heeft met de beschrijvingen van hun karakters een diepere laag aan het verhaal weten te geven.

Wanneer de geheimen binnen deze familie langzaamaan worden onthult, ontvouwt er zich een interessant verhaal.

Als lezer werd ik absoluut geprikkeld om mee te gissen naar het hoe en waarom.

Kennelijk ben ik echter niet zo’n heel goede speurder, want ik werd verrast door het plot! De twist aan het einde zag ik niet aankomen.

Alice Feeney heeft in mijn ogen een spannend en goed uitgewerkt verhaal met een interessant plot geschreven.

De personages en de setting maakten deze thriller echt sfeervol.

Bij de ontknoping vallen een hoop zaken op hun plek en persoonlijk vond ik dit briljant bedacht.

Wat betreft de afwerking had ik gehoopt op een iets geloofwaardiger einde, desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat ik nog meer boeken van Alice Feeney wil lezen!

Conclusie
Alice Feeney heeft met ‘Een voor een‘ een interessante thriller geschreven die een gave link heeft met de detective van Agatha Christie.

De spanning werd in dit verhaal vooral opgebouwd door de onderliggende diepere laag van de personages en de nog te onthullen geheimen.

In haar uitwerking is ze er wat mij betreft in geslaagd de lezer blijvend te prikkelen en naar mijn mening was dit een heerlijke sfeervolle pageturner.

Voor mij smaakt dit absoluut naar meer boeken van Alice Feeney!

Meer recensies van Priscilla