Dood of levend

Priscilla1987 22 april 2024
-- Cat’s vader is een jaar geleden verdronken bij een bootongeluk. Ze voelt zich alleen en verloren. Haar zusje praat sinds het ongeluk niet meer en met haar moeder heeft ze steeds vaker ruzie. Maar dan krijgt ze een bizar appje: haar vader leeft nog!
Samen met Tyler, de knappe jongen die met zijn vader in hun tuinhuis is komen wonen, gaat Cat op onderzoek uit. Hoe meer ze ontdekken, hoe gevaarlijker het wordt. Kan Cat de leugens ontrafelen en haar familie redden? --

Dit was mijn eerste kennismaking met deze auteur maar het heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar meer.

Sophie McKenzie heeft een fijne jeugdige schrijfstijl wat makkelijk te volgen is voor de jeugd. Maar ook als volwassenen kun je genieten van dit verhaal.
Het verhaal leest erg fijn en vlot door de korte hoofdstukken.
De eerste helft van het boek vond ik het nog niet heel spannend,maar dat maakte het tweede deel helemaal goed. Er zat vaart in het verhaal en er gebeurde genoeg waardoor je door wou blijven lezen. Er zat genoeg spanning, mysterie en avontuur in het boek.
Het boek bevat originele en bijzondere personages. Zoals zusje Bess die niet meer praat sinds haar vader weg is en een moeder die veel met sterrenbeelden bezig is. Je leert de personages goed kennen en zijn voldoende uitgewerkt. De gevoelens van de personages komen goed bij de lezer over.
Het is een goed afgerond verhaal met leuke twists erin.

" Want als er niemand naar je luistert, krijg je makkelijk het gevoel dat het geen zin heeft om iets te zeggen. "

⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Priscilla1987