Avondrood

proudbookjunkie 09 april 2024
Nathan groeit vanaf zijn twaalfde levensjaar op in een boordeel in Parijs tijdens de woelige tijden van de revolutie. Madame Rosella leert hem de kneepjes van het vak en vormt hem tot een onweerstaanbare verleider. Nathan past dit talent toe om rijke vrouwen van de adel in te palmen. Op deze manier vergaart hij belangrijke informatie die hij gebruikt om zowel de revolutionairen en de adel tijdens de revolutie te helpen. Dan gebeurt er iets wat Nathan nooit voor mogelijk had gehouden, hij wordt namelijk verliefd. Kan hij deze verliefdheid overeind houden in deze moeilijke tijden?

Dit was mijn eerste ervaring met de schrijfstijl van Bes Ceyssens en die heeft me zeker niet teleurgesteld. Haar manier van schrijven is heel fijn en leest lekker weg. Het verhaal speelt zich af tegen een historische achtergrond en dat stoort niet tijdens het lezen.

Nathan heeft alles achter moeten laten en wordt onder de hoede genomen door de vrouw des huizes van een bordeel. Hij wordt gevormd tot een onweerstaanbare verleider om informatie in te winnen die van pas komt tijdens de Franse revolutie. Door deze setting heeft het verhaal ook best wel wat spannende momenten vooral als Nathan achter steeds meer dingen komt en langzaam de puzzelstukjes op hun plek worden gelegd. Naast Nathan maak je ook kennis met Madame Rosella en de andere meisjes/vrouwen van het bordeel, maar ook zijn beste vriend. Naast de revolutie die speelt wordt Nathan ook tot zijn verbazing verliefd op een meisje die hij heeft leren kennen tijdens het inpalmen van een rijke vrouw. Dit zorgt voor een andere draai in het verhaal die het ook wat luchtiger kan maken.

Het boek is helaas niet heel dik, maar toch dik genoeg voor een mooi verhaal. Doordat dit mijn eerste kennismaking was met deze schrijfster ben ik ook zeker benieuwd geworden naar andere boeken van haar hand.

Ik geef het boek 3,5 ster.

Meer recensies van proudbookjunkie