Kulti

proudbookjunkie 31 maart 2024
Wat doe je als internationaal voetbal-icoon Reiner Kulti je coach wordt? Je springt een gat in de lucht. Dat de Duitse topvoetballer trainer wordt van een damesteam in Texas, is per slot van rekening niet vanzelfsprekend. Sal is iets minder blij. Ze krijgt de kans om met haar jeugdidool samen te werken, maar het duurt niet lang voor hij haar volkomen gek maakt. Ze heeft geen idee wat ze ooit in hem heeft gezien, maar dat doet er ook niet meer toe. Het enige wat ze van hem wilt leren is hoe ze een nog betere voetballer wordt. Sal zal daar alles voor opzij zetten, behalve dan haar waardigheid. Zal het haar lukken om haar jeugdidool te overtuigen haar te helpen?

Mariana Zapata is met dit boek doorgebroken bij het grotere publiek, het is daarom dan ook geen verrassing dat deze vertaald moest worden. Dit is het tweede boek van haar dat nu in het Nederlands te verkrijgen is. Haar schrijfstijl is heel kenmerkend voor haar en past bij de slow burn verhalen die ze schrijft. Er wordt aan alles tijd besteed en doordat het niet een insta liefdesverhaal is waar gelijk vanaf bladzijde een de spicy scenes je om de oren vliegen kan je genieten van de opbouw tussen de personages.

Sal is een zevenentwintigjarige voetbalster, die posters boven haar bed had hangen en liefdevolle fanmail stuurde tot ver in haar tienerjaren naar Kulti. Als ze hoort dat hij de nieuwe coach wordt bij haar voetbalteam zou je verwachten dat ze een gat in de lucht zou springen, maar niets is minder waar. Van haar tienerliefde is niets meer terug te vinden en de samenwerking met hem maakt haar gek. Het gevoel wat ze voor Kulti heeft zorgt voor leuke momenten en ze neemt ook geen enkel moment een blad voor haar mond wat je maar moet kunnen waarderen. De personages hebben allebei hun dromen en doelen en zo hun eigen redenen om te doen wat ze doen, maar hun aantrekkingskracht is niet te missen. Het verhaal speelt zich dan wel af in de voetbalwereld en zelfs als je daar helemaal niks mee hebt zit dat je leesplezier niet in de weg althans niet bij mij.

Langzaam begin ik steeds meer fan te worden van dit soort slow burn romance verhalen, zolang ze maar op deze manier geschreven worden zodat je niet ongeduldig wordt op iets. Ik hoop dat er snel weer een vertaling komt van een van de andere titels van Mariana Zapata, want die komt zonder te kijken waar hij over gaat in mijn collectie ik ben namelijk fan van haar geworden.

Meer recensies van proudbookjunkie