Mike

proudbookjunkie 30 april 2024
Michaël als de charismatische leider van een motorclub draait mijn leven rond vrienden, broederschap, opwinding en vrijheid. Dan betreedt Cassandra onze gemeenschap. Het meisje dat ik acht jaar geleden achter liet, maar ze is nu geen meisje meer. Ze is een verbluffende vrouw geworden die hier is om een bucketlist af te vinken voor ze gaat trouwen en ze wilt mijn hulp. Ik besef al snel dat ik beter had moeten nadenken over mijn bereidheid om haar te helpen. Cassie is nog steeds even betoverend, lief en geweldig als acht jaar geleden. En ik weet niet zeker of ik het in mij heb om haar weer te laten gaan.

Cassandra Ik heb nog niet echt geleefd, maar ik heb me wel altijd aangepast aan anderen. Daarom besluit ik, op aanraden van mijn oma, een lijst te maken met daarop dingen die ik echt nog wil ervaren voor ik in een huwelijksbootje stap. Gewapend met de lijst en genoeg spullen voor de hele zomer vertrek ik op weg naar Mike. Acht jaar geleden verdween hij plots uit mijn leven. Mijn beste vriend en de eerste jongen waar ik echt van hield. Hoe meer tijd we samen doorbrengen, hoe meer ik begin te twijfelen. Zal ik aan het einde van de zomer doen wat er van me verwacht wordt? Of kies ik nu eindelijk een keer voor mezelf?

Jennifer Rowena heeft een heerlijke, verslavende schrijfstijl. Die ook zo blijkt goed terecht komt in een motorclub romance boek. Ze weet alles in de juiste vormen in het verhaal te stoppen, zonder dat het te zwaar aanvoelt of te luchtig beschreven wordt.

Cassandra is een jonge vrouw die altijd doet wat er van haar verwacht wordt en eigenlijk nooit wat ze echt zelf wilt. Haar oma heeft dat door en stimuleert haar om een bucketlist samen te stellen en alles te doen voor ze in het huwelijk treedt met de man met wie ze moet trouwen. Cassandra luistert ernaar en heeft al snel iemand in beeld die haar ermee kan helpen. Dat is niemand minder dan de man die haar acht jaar geleden achterliet en eigenlijk wilt ze ook antwoorden op die vragen. Haar ontwikkeling komt geleidelijk door het verhaal heen tot stand en ze leert meer over zichzelf dan ze had durven denken. Mike heeft haar acht jaar geleden achtergelaten en zijn redenen zijn lange tijd onbekend, maar als ze onthult worden snap je het wel. Hij is bereid om haar te helpen, maar realiseert zich al snel dat het misschien niet zo een hele slimme zet is geweest. Hij voelt namelijk meer voor het meisje, nu dan een vrouw, dan hij wilt toegeven. De leden van de club zijn er voor hun beide als ze het nodig hebben en misschien voor de een net iets meer als voor de ander, maar dat geeft wel een verrassende wending in het verhaal. Naast de leden van de club leren we ook Tommy kennen en dat jongetje steelt je hart gelijk vanaf het eerste moment dat hij naar voren komt. Het verhaal heeft momenten die je op het puntje van je stoel laten zitten, maar die je ook weten te raken en dat zorgt voor een prachtig geheel.

Ik heb van iedere bladzijde en ieder moment genoten. Dit is het eerste deel van de MC Hood serie en ik kijk nu al uit naar het volgende deel Storm aangezien die man me zo nieuwsgierig maakt naar meer. En daarnaast kan ik ook eigenlijk nog geen genoeg krijgen van deze personages of uberhaupt de andere leden van de club.

Ik geef het boek 4,5 ster.

Meer recensies van proudbookjunkie