Perfectly Wrong

proudbookjunkie 22 maart 2024
Benjamin is Isabella (Bella) nooit vergeten, ze was zijn eerste liefde en de enige die de echte Ben achter zijn masker van charme en humor zag. Alleen zijn wereld van misdaad en verraad was veel te gevaarlijk voor haar. Dus hij verdween van de ene op de andere dag zonder enige verklaring. Sindsdien achtervolgt de herinnering aan haar hem elke dag en dat ondanks de steeds meer gespannen situatie binnen het Scott-netwerk dat op ontploffen staat. Ook Bella is Ben niet vergeten. Ze besluit anoniem contact met hem op te nemen in de hoop om antwoorden te krijgen op haar vragen. Ze heeft geen idee dat ze op het punt staat om de gevoelens die lang geleden begraven zijn weer aan te wakkeren en dat ze zich op de manier blootstelt aan een levensgroot gevaar. Nu hij een nieuwe kans krijgt, weet hij het niet zeker of hij de kracht heeft om haar opnieuw te laten gaan. Kunnen ze overeind blijven staan in het Scott-netwerk met al zijn geheimen en gevaren?

Sarah Rivens is terug gekomen met een tussendeel in de Captive serie. Helaas vond ik het wel te merken dat het een tussendeel was die wat mij betreft eigenlijk wel een stuk korter kon zijn aangezien veel al aan bod is gekomen in het eerste deel van Ash en Ella. Het verhaal was tegen het einde toe wel spannender dan de rest van het boek. De schrijfstijl van Sarah Rivens is wel aangenaam om te lezen en dat zorgt ervoor dat je toch op een hoog tempo door het verhaal heen kan gaan.

We volgen in dit deel Ben en Bella die een tweede kans krijgen om een leven op te bouwen die ze in het verleden hebben achter moeten laten door bepaalde omstandigheden. Het verhaal bevat hierom dan ook vele flashbacks naar hoe het vroeger is gegaan, maar voor de rest draait het verhaal grotendeels om de gevaren van het Scott-netwerk die in het eerste deel ook al centraal hebben gestaan. Dit is ook niet vreemd omdat dit verhaal zich gelijktijdig afspeelt, maar hierdoor had het voor mij wel een heel stuk korter mogen zijn en dan meer een novelle in plaats van een boek van bijna 600 pagina's. De band tussen Ben en Bella was voor mij ook niet echt voelbaar en misschien zat dat me ook wel dwars naast de herhalingen. De humor die Ben heeft was wel weer leuk om naar terug te keren, want ondanks de gevaren waarin ze zich bevinden probeert Ben het altijd wel luchtig te houden. Het verhaal bevat toch af en toe nog nieuwe wendingen of aanvullingen op het eerste deel en dat maakt het nog enigszins goed.

Ik had zo uitgekeken naar het verhaal van Ben en Bella en eigenlijk sloeg ik het verhaal een beetje teleurgesteld dicht. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de rest van deze serie en vooral hoe het nu verder gaat met Ash en Ella, maar ook met de andere personages die een belangrijke rol hebben in het netwerk.

Meer recensies van proudbookjunkie