Voorbestemd

proudbookjunkie 29 maart 2024
Twee jaar na het tragische ongeluk van haar beste vriendin Rory mist Chiara Kennedy haar nog altijd verschrikkelijk. Met de weduwenaar Sebastian Ryder heeft ze een geschiedenis. Ze had ooit een oogje op hem, maar liet hem gaan. Het lot brengt hun weer bij elkaar en hun onverwachte onenightstand heeft grote gevolgen.
Rory was de zielsverwant van Sebastian en na haar overlijden sluit hij zich af van iedereen. Ook van Chiara terwijl hij met haar een diepe band had al was dit lang geleden, maar als ze elkaar opnieuw tegenkomen komt het verleden weer naar boven. Terwijl Chiara en Sebastian naar elkaar toegroeien voelt ze zich schuldig dat gebruikt maakt van een tweede kans met de grote liefde van Rory. Brengt het lot hun samen of blijven ze zich altijd afvragen of ze voor elkaar voorbestemd zijn?

Jennifer Probst heeft al meerdere titels op haar naam staan, maar dit was mijn eerste ervaring met haar schrijfstijl. En die is zeker fijn, alleen het verhaal lag me niet zo door de vele herhalingen van dingen.

Chiara mist haar beste vriendin Rory heel erg en dat is goed voelbaar in het verhaal. De vriendengroep die er was met haar erbij voelt niet meer hetzelfde en iedereen heeft een nieuwe rol in het bedrijf op moeten pakken die ze misschien niet helemaal ligt. Chiara zelf is een vrouw die niet zo gelooft in relaties en heeft daarom in het verleden Sebastian laten gaan, maar het lot besluit daar verandering in aan te brengen. Sebastian had een diepe band met Chiara vanaf het eerste moment dat hij haar zag een lange tijd geleden, maar nu is hij weduwenaar omdat zijn zielsverwant, en de beste vriendin van Chiara, is overleden. Als hij weer tegenover Chiara komt te staan is de band er gelijk weer en haalt het weg gestopte verleden hun weer in. Hun verhaal is mooi beschreven en ik had er meer van kunnen genieten als er niet zoveel herhaald werd waar ik me gedurende het verhaal jammer genoeg meer aan ging storen. Het boek had hierdoor misschien ook wel dunner kunnen zijn en dat is jammer.

Dit is het eerste deel in de lotsbestemming serie en ik ben heel twijfelachtig of ik het tweede deel wel op wil gaan pakken aangezien het tweede deel over een andere vriendin gaat in de vriendengroep waarin Rory een grote rol speelde. Ergens ben ik wel nieuwsgierig naar de andere vriendinnen, maar de kans op herhalingen is aanwezig en ik weet niet of ik dat nog een keer zie zitten. Helaas was deze eerste kennismaking voor mij niet een heel groot succes en dat vind ik eigenlijk wel jammer, want ik hoor goede verhalen over haar boeken.

Meer recensies van proudbookjunkie