Goede kern in een matig omhulsel

Quintyvlim 27 januari 2019
Het boek is natuurlijk al redelijk oud, en dit is ook te merken in de schrijfstijl en woordgebruik. Hierdoor kan het hedendaags wat lastig worden om het boek te lezen, omdat je niet gewend bent aan de woorden en beeldspraak die gebruikt worden. Hierdoor kan je je niet echt goed in het boek inleven, ookal worden de situaties uitvoerig omschreven en wordt op elk detail gelet, waardoor je een goed idee krijgt van de scène, en je normaal het gevoel zou hebben dat je er bij bent, maar het taalgebruik stoort helaas. Ook is de schrijfstijl heel direct en onpersoonlijk, en hebben de karakters niet veel diepte, en kan je jezelf niet vinden in de karakters, waardoor het al snel heel onpersoonlijk wordt. De bedoeling achter het boek is natuurlijk heel goed, maar het jasje waarin die bedoeling zit is een beetje teleurstellend en ouderwets, waardoor je bijna niet meer bij de bedoeling komt. Als er een moderne herschrijving zou komen, denk ik dat het boek veel beter zou zijn, aangezien het nu best wel matig is en niet fijn om te lezen.

Meer recensies van Quintyvlim