Oké, maar niet geweldig

Quintyvlim 14 juni 2020
Het boek krijgt van mij 3,5 ster. Ik zat te twijfelen tussen 3 en 4 sterren en het was voor mij duidelijk dat het leuker was dan de boeken die ik al eerder 3 sterren gegeven heb, maar minder leuk dan boeken die ik al eerder 4 sterren gegeven heb. Hierdoor werd het voor mij moeilijk. De schrijfstijl is lekker vlot en de karakters zijn goed uitgewerkt, maar ik vind de verhaallijn wat matig. Er is veel onduidelijkheid en alhoewel dat bij een thriller zorgt, raakte ik het totaalplaatje kwijt. In de eerste helft van het boek werd er vaak in de tijd gesprongen waardoor ik niet altijd doorhad wanneer iets nou gebeurde en werden sommige dingen die toch wel belangrijk waren helemaal niet beschreven of maar amper. Ik was dus in de eerste helft vaak de draad kwijt. Als het verhaal eenmaal chronologisch verteld wordt, word het interessanter maar gebeurt er nog steeds weinig. Pas in de laatste honderd bladzijden komt er echt vaart in het verhaal en krijg ik het idee dat ik echt verder móet lezen. Ik vond dat er weinig spanning in het boek zat, wat ik erg jammer vond. Het plot is wel realistisch en de plottwist is verrassend, de schrijfstijl is goed en vlot te lezen en de karakters zijn goed uitgewerkt, maar omdat ik het plot een beetje saai vond en er niet veel spanning in vond zitten, geef ik het toch 3,5 ster.

Meer recensies van Quintyvlim