Een boek dat iedereen zou moeten lezen

Quintyvlim 03 april 2021
In de moderne samenleving is er veel haat. Vaak haat vanuit mensen die in de "traditionele" hokjes passen (blank, cisgender, hetero) naar mensen die hier niet in passen. Dit boek dwingt je om al je vooroordelen los te laten en te kijken naar de jongeren in het boek als personen. Bij veel van de interviews kom je er pas halverwege achter dat de persoon niet in zo'n traditioneel hokje past, waardoor je al een mening hebt gevormd over de persoon zonder dat je vooroordelen hier een rol bij gespeeld hebben. Maar ook bij de interviews waar het er wel bij staat hoe de persoon zich identificeert, wordt je gedwongen eventuele vooroordelen bij de deur te laten, omdat ze hun eigen authentieke verhaal vertellen en laten merken dat geen enkel persoon hetzelfde is. In het boek worden zowel gender en seksualiteit besproken, maar ook nog vele andere hedendaagse problemen zoals racisme, oorlog en het stigma rondom mentale problemen. Ik geloof dat de wereld een stukje beter zou worden als iedereen dit boek zou lezen, omdat je je hokje uit gedwongen wordt en gedwongen wordt naar mensen in andere hokjes, of mensen zonder hokjes, te kijken en je vooroordelen bij de deur te laten. Een echte aanrader dus.

Meer recensies van Quintyvlim