Een heerlijke feelgood!

ReadingForTheFunOf.it 28 december 2023
Ik mocht van LS Amsterdam en @Ilonalevenbijls het boek "De Kerstboekwinkel" van Jenny Colgan lezen, en hierbij mijn review.
Dank voor het beschikbaar stellen van het boek!

In "De Kerstboekwinkel" volgen we Carmen. Carmen verliest vlak voor kerst haar baan bij een groot Londens warenhuis omdat dat moet sluiten. Ze trekt met tegenzin in bij haar zus Sofia in Edinburgh, waar ze aan de slag kan in een kleine boekenwinkel. Met deze winkel gaat het alleen niet zo goed en Mr. McCredie, de eigenaar van de winkel dreigt deze te moeten sluiten - tenzij er een wonder gebeurt.
Ondanks vele bezwaren gaat Carmen aan de slag en word betoverd door de besneeuwde straten van de stad en de charme van de oude boekwinkel - en een sterauteur die ook ineens verschijnt in de winkel.
Zal al deze magie voor een kerstwonder zorgen?

Wat een heerlijke feelgood heeft Jenny Colgan weer geschreven. Volledig in het teken van vriendschap, naastenliefde uiteraard met een goede dosis humor - ik heb soms echt hardop gelachen om sommige stukjes.
Carmen maakt in dit boek een mooie persoonlijke groei door, en er zit toch een klein stukje romance in het boek - ook al staat dat niet centraal, wat volgens mij sowieso wel typisch is voor een Jenny Colgan boek. Een echt feelgood rond de kerst, in een boekwinkel.

Skylar is een draak. En zo is ze ook echt neergezet!! Chapeau daarvoor, ik heb echt een hekel aan haar gekregen!

Een hele fijne schrijfstijl die zo lekker leest. Ze schrijft heel beeldend en het is soms net of je zelf in een winterse winkelstraat in Edinburgh staat!
Ik kijk dan ook zeker uit naar deel 2.

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it