Hier mag zeker een strik om heen!

ReadingForTheFunOf.it 15 december 2023
Nou, hier mag zeker wel een strik om hoor!

Ik heb geluisterd (en gelezen) naar Strik Erom van Lisanne Stam.
Het verhaal over Mirre die bij kerstpakkettenbedrijf Kerstravaganza werkt voor Noa. Ze stellen high-end pakketten samen waar voornamelijk Mirre verantwoordelijk voor is.
In de periode voor kerst gaan ze zich als bedrijf samenvoegen met de grote concurrent Kerst-en-Klaar. Mirre zal moeten gaan samenwerken met Sylvester, totaal niet geïnteresseerd is in het samenstellen van een bijzonder kerstpakket, maar gaat voor de voordeligste deal. Mirre en Sylvester lijken op elk vlak te botsen. Mirre wil exclusiviteit, Sylvester wil zijn kerstpakketten voor zo min mogelijk geld samenstellen.
Het duo wordt met tegenzin naar Oostenrijk gestuurd om inspiratie op te doen, maar dat is nogal een uitdaging.
Lukt het ze toch om samen te kunnen werken? En wat heeft deze reis mogelijk nog meer voor hun petto?

----------

Strik Erom is zo geschreven dat het lekker vlot wegleest (luistert). Dat komt mede door de korte hoofdstukken in 2 perspectieven, en dat is fijn! Die hoofdstukken wisselen zich af tussen Mirre en Sylvester, hierdoor verloopt het verhaal soepel en krijgt het ook meer diepgang.
De hoofdpersonen zijn goed uitgeschreven, niet alleen Mirre en Sylvester, maar ook de bijpersonages.

Ik heb erg genoten van deze enemies to lovers in kerstsferen. En die plottwist op het einde vond ik helemaal geweldig!

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it