Een spannend tussendoortje

ReadingForTheFunOf.it 24 december 2023
Ik mocht van De Verhalenfabriek het tussendoortje "Ze komt te dichtbij" lezen van Kitty Huijbers.
Dit spannende tussendoortje is vandaag (24-12-2023) uitgekomen.

In "Ze komt dichtbij" volgen Charlotte. Charlotte is jong getrouwd met Frank en samen hebben ze 3 kinderen, een tweeling- twee jongens en nog een dochtertje. Charlotte is gelukkig met Frank, met haar gezin, ze is huisvrouw en thuisblijfmoeder en wijt zich met grote zorg aan deze belangrijke taak.

Verder volgen we ook Sara. Sara doet op een dag de deur open en daar staat een jonge vrouw: "Hallo vrijdag, ik ben zaterdag".
Vervolgens staan Lieke en Sara bij Charlotte op de stoep. Met nieuws waar Charlotte maar moeilijk bij kan. Wie zijn deze vrouwen, en waarom willen ze haar helpen? En wat is Frank's aandeel is deze hele situatie?
Nadat Sara blijft aandringen om Charlotte te helpen, gaat Charlotte overstag en accepteert haar hulp. Maar niet op de manier zoals Sara dat in gedachten heeft.
Het is toch 'Tot de dood ons scheidt' wat Frank heeft beloofd? Charlotte zal hem daaraan houden.

------------------

"Ze komt te dichtbij" is een kort tussendoortje dat daardoor zeker niet minder spannend is. Ondanks dat het zo kort is, zitten er toch een paar mooie plottwists in, en blijft het tot op het einde spannend. Het is een fijne schrijfstijl en heeft korte hoofdstukken, daardoor leest het vlot door.
Het handelen van Sara door het boek heen, vond ik wel wat bijzonder, en voor mijn gevoel was dat niet heel erg natuurlijk handelen.
3,5 ster, afgerond naar boven.

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it