Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht – Mark Haddon

Readwithcarr 24 april 2024
De cover van dit boek maakte mij erg nieuwsgierig omdat het best druk was. Het gaf niks weg van het verhaal.
Dit boek geeft autisme goed weer. Hoe iemand denk met autisme en hoe diegene handelt naar bepaalde situaties. Ik vond het mooi om hierover te lezen.

Toen ik begon aan dit verhaal wist ik al dat dit boek makkelijk weg te lezen was door de korte hoofdstukken. Wat ik leuk vind is dat de hoofdpersoon in dit boek dol is op priemgetalen en dat dit in de hoofdstukken van dit boek ook zijn verwerkt!

Het verhaal is makkelijk te volgen en er word de tijd genomen om de personages vorm te geven, dit is echter fijn want er worden wel een aantal personages in dit verhaal voorgesteld. Dit maakte het dus makkelijker. Voor iemand zonder autisme dichtbij in mijn kring vond ik dit erg fijn uitgelegd en makkelijk te begrijpen. Het is een erg mooi verhaal wat gaat over grenzen verleggen en altijd voor jezelf kiezen.

Dit is een enorm mooi en origineel verhaal. Iedereen zou dit boek moeten lezen.

Meer recensies van Readwithcarr