Vluchten voor het leven

Reina leest 13 januari 2024
Wanneer Laura geen andere optie meer ziet, vlucht ze weg van het veilige gezin waarin ze als enig kind is opgegroeid. Door middel van flashbacks naar het verleden en het belichten van andere perspectieven komt er gedurende Laura's vlucht steeds meer aan het licht. Waarom is ze eigenlijk weggelopen? En is er nog een kans voor Laura om terug te keren naar haar leven, zoals het was?

Het verhaal begint spannend. Je zit er direct helemaal in. Er is iets gebeurd waardoor Laura het gevoel heeft dat ze moet vluchten. Het is nog niet meteen duidelijk wat er precies gebeurd is. Tijdens het lezen begin je zelf allerlei verschillende scenario's te bedenken. Ik had te doen met Laura en leefde met haar mee tijdens het lezen.

Er zijn veel perspectiefwisselingen in het verhaal. De perspectiefwisselingen zijn goed te volgen. Ieder nieuw hoofdstuk verandert het perspectief. Je volgt de vlucht van Laura en daarnaast kom je steeds een beetje meer te weten over haar grote geheim door middel van flashbacks. Maar je leest af en toe ook in het nu vanuit andere personages in het boek, zoals bijvoorbeeld de moeder van Laura.

Het verhaal leest vlot. Er gebeurt van alles in het boek. Sommige dingen vond ik best wel voor de hand liggend, maar dat stoorde mij niet.

Een spannend en aandoenlijk verhaal voor lezers vanaf 15 jaar.

Meer recensies van Reina leest