Zwijgen is beter

Reina leest 01 april 2023
Vincenzo is een hele normale jongen. Hij gaat naar school, spreekt af met zijn vrienden en voetbalt graag. Hij groeit op in het zuiden van Italië. Hij weet wat de 'ndrangheta (de maffia) is en doet. Dat weet iedereen. Vincenzo blijft het liefst ver uit de buurt van de maffia. Maar er zijn ook kinderen die ervan dromen om ooit deel uit te mogen maken van de maffia. Op een dag is Vincenzo getuige van een misdrijf. Hij staat voor een moeilijke keuze: zwijgen of praten...

Wanneer je eenmaal aan dit boek begonnen bent, kun je het maar moeilijk wegleggen. De hoofdstukken zijn relatief kort en lezen vlot. Spannende gebeurtenissen worden afgewisseld met alledaagse dingen. Maar het hele verhaal voel je de spanning. Vincenzo zit in een tweestrijd. Wat kun je het beste doen en wie kun je vertrouwen?

Het boek is geschikt voor kinderen vanaf 9 jaar die van een spannend verhaal houden. De vlotte schrijfstijl en de afwisseling van spanning naar alledaagse, herkenbare gebeurtenissen maken het boek heel geschikt voor de doelgroep. Ik heb het boek al aangeraden in mijn groep 6/7/8.

Meer recensies van Reina leest