Afgeschreven

Reina leest 05 februari 2024
Een heftig incident met haar uitgever was voor thrillerschrijfster Sasja Winters de druppel: nooit meer wilde ze nog iets met de schrijfwereld te maken hebben. Haar populaire Maasstadmoorden-reeks raakte in de vergetelheid, net als zijzelf. Vier jaar later klopt de politie op haar deur. Er is een jonge vrouw vermoord op exact dezelfde wijze als in Sasja's debuut. En de moordenaar heeft een boodschap voor Sasja: Voltooi de serie, of er zullen meer slachtoffers vallen!

Direct na het lezen van deze flaptekst wist ik zeker dat ik dit boek moest lezen. Direct vanaf de eerste bladzijde zat ik in het verhaal. Ik wilde door blijven lezen, want ik moest weten hoe het af zou lopen. De spanning wordt goed opgebouwd. Tijdens het verhaal krijg je steeds een klein beetje nieuwe informatie. Je probeert deze puzzelstukjes zo goed mogelijk op z'n plaats te leggen, maar je wordt zo nu en dan verrast door een spannende plottwist. Je wordt hierdoor regelmatig op het verkeerde been gezet.

Het verhaal is vanuit verschillende perspectieven geschreven. Je volgt een soort tijdlijn vanaf het moment dat de moord gepleegd is, doordat ieder hoofdstuk een dag van de week is. In die hoofdstukken wordt regelmatig van perspectief gewisseld tussen Sasja en rechercheur Martin. Af en toe lees je iets vanuit de 'copycat', dit maakt het verhaal enorm spannend. Als lezer heb je soms meer informatie dan het personage dat je op dat moment volgt.

De schrijfstijl van Angelique Haak vind ik erg fijn. Het verhaal leest vlot, maakt nieuwsgierig en is spannend tot de laatste bladzijde.

De cover springt er voor mij ook uit. Het gat in de cover past ontzettend goed bij het boek en trekt direct de aandacht wanneer je het in de boekhandel ziet liggen.

Een absolute aanrader!

Meer recensies van Reina leest