Je waant je in Cornwall!

Renate 28 juli 2019 Hebban Team
Jenny Colgan is terug, met een nieuwe reeks, dit maal speelt het zich af op Cornwall.
Het is gelijk duidelijk dat het een nieuw boek is van Jenny Colgan, omdat de cover net als bij Café Zon & Zee en Het eindeloze strand een papegaaiduiker op de cover heeft staan.
Al ademt deze cover wel een andere sfeer, deze neemt je gelijk naar een kustplek.
Je krijgt er een zomers gevoel van, dat kan niet anders.

De cover vind ik echt leuk, ik houd van zulke plaatjes, ze geven mij ook gewoon een vrolijk zomers gevoel.

Het draait echt om Polly dit verhaal, Door Polly leren we het eiland kennen en al zijn bewoners.
Door Polly's vriendschappen met de bewoners en de vissers krijg je een beeld van hoe het leven als Zeevisser is.
Eigenlijk schud ze met haar komst het dorpje wakker, zal er eenheid komen op het eiland, ook al is niet iedereen blij met haar komst, kan ze dat aan.

De personages die Jenny Colgan in dit boek heeft zijn leuk. Ze zijn misschien een beetje over de top, maar ze hebben allemaal wel iets. Ze hebben herkenbare trekjes, er is altijd wel iets wat je kan herkennen, zelfs bij de excentrieke Rueben zit er meer in dan je zou denken.

De schrijfstijl is fijn, al lezende kun je het eiland voor je zien, hoe het kleine bakkerijtje eruit zag.
Het is vlot geschreven, leest lekker weg, prettig taalgebruik.
Ook krijg je gewoon echt trek tijdens het lezen, door de heerlijke foccacia's die Polly maakte!
Ze geeft je ook wat mee over het milieu, over de scheepvaart en hoe het met de vissers moet met hun vissenquotum, toch iets om over na te denken, wat er allemaal op zee gebeurd wat voor invloed heeft op de zee, zijn bewoners, maar ook de mensen die van de zee leven
Maar het gaat vooral over liefde, vriendschappen en lekkere broodjes en andere baksels!

Ook al moest ik wel echt in het boek komen, wat echt lag aan mij, maar waardoor het moeilijker is om het verhaal in het begin te volgen, was het een heerlijk verhaal, wat ook echt ergens over gaat, maar vooral gewoon een leuk en fijn verhaal is, om lekker bij te ontspannen! Een heerlijk boek om je even op een van de warmere plekken van Engeland te wanen!

Meer recensies van Renate