puzzelen met Amanda

Renate 19 september 2023 Hebban Team
De zaak van leven of dood is het tweede boek van Janice Hallett wat in Nederland is uitgebracht.
Na het lezen van haar eerste boek de hoofdrol was ik erg nieuwsgierig naar dit tweede deel.
Ook de zaak van leven of dood is geen typische detective , je moet er weer echt zelf mee aan de slag.

Aan de hand van de informatie die Amanda Bailey allemaal heeft voor de research van haar nieuwe true crime boek, die over een zaak van achttien jaar geleden gaat, het verhaal rond de Alperton Angels.
Al gauw volg je ook de gesprekken die ze heeft met een oud politieagent, haar agent en concurrent Oliver Menzies.
Op deze manier krijg je alle informatie die je nodig hebt om dit mysterie op te lossen.

Het is de schrijfster weer gelukt om je tijdens het lezen te laten puzzelen naar de moordenaar.
Door je steeds weer wat meer informatie te geven krijg je een idee wie het gedaan heeft.
Ondanks dat het verhaal op een bijzondere manier verteld wordt, leest het verhaal prettig, wel had ik in tegenstelling tot het eerste boek, dat ik nu meer uit het verhaal werd gehaald en er dan wat moeilijker weer in kon komen.
Waarom dat was daar heb ik eigenlijk geen idee van, want het onderwerp sprak mij aan, alleen het verhaal kon mij er niet helemaal in trekken.

Het is een verhaal wat door de vlotte schrijfstijl prettig leest, een verhaal wat je meeneemt naar de wereld van het schrijven van een true-crime, de wereld van sektes en hoe dingen langs elkaar heel lopen.
Ook krijg je een duidelijk beeld over hoe de onderlinge relaties lopen en hoe snel dingen totaal uit de hand kunnen lopen.
Het is misschien een verhaal wat de een wat beter ligt dan de ander, maar als je een puzzelaar bent tijdens het lezen, dan moet je de boeken Janice Hallett zeker proberen!

Meer recensies van Renate