aanrader

Renate 10 oktober 2020 Hebban Team
Van de radar is het derde boek waar Tom Brandt de hoofdrol speelt, het is het 6de boek van de hand van Frank van Zwol.
Ondanks dat hij dus al 6 boeken op zijn naam heeft staan, is het een schrijver waar ik dus nog niet van gehoord had.

Het verhaal, draait om Tom Brandt, die door vrienden wordt gevraagd op zoek te gaan naar de hacker Laurens, die opeens met de noorderzon naar Noorwegen is verdwenen,
Wat volgt is een kat en muis spel, want er zijn elementen die niet zo blij zijn met de zoektocht van Tom.
Zal het Tom lukken om Laurens terug te vinden?

De schrijfstijl van Frank van Zwol is erg aangenaam, het is eigenlijk continu of je alles ook voor je ziet, het is net een film, die zich voor je ogen afspeelt.
De omschrijvingen van de natuur is mooi, je voelt de kou.
Maar bovenal is het spannend, steeds gebeurd er weer wat, je wordt continu een beetje op het verkeerde been gezet, als je denkt dat je weet hoe het nu zit.
De hoofdstukken zijn wisselend dus het ene moment draait het vooral om Tom en het andere moment weer helemaal om Laurens, hierdoor blijft de vaart er goed inzitten, maar ook gewoon heel spannend.
Bijzonder is ook dat de verdwijning van Arjen Kamphuis als inspiratie diende bij dit boek, je hoopt ook eigenlijk dat in deze verdwijning er zo'n afloop zou zijn.

Dit boek was dus een aangename kennismaking met zowel Tom Brandt als Frank van Zwol, In beide gevallen smaakt het dus naar meer.

Meer recensies van Renate