Lees dit boek! Origineel en spannend van begin tot eind.

Een thriller die me bijblijft is Vermist van Chevy Stevens. Haar debuut en naar mijn mening tevens haar beste boek. Ik heb Vermist twee keer gelezen. Een keer net nadat het boek uitkwam, en eind vorig jaar nog een keer.

In Vermist wordt de makelaar Annie ontvoerd door een psycho, terwijl zij een Open Huis organiseert. Wat volgt is een lange periode in gevangenschap, waarbij de psycho haar gevangen houdt in een afgelegen boshut. Wat indruk op me maakte is de manier waarop Annie zich door de meest vreselijke gebeurtenissen heen worstelt, gecombineerd met de steengoede, no-nonsense schrijfstijl van Chevy Stevens en haar droge, licht cynische humor. Ik hou daarvan. Het boek wordt verteld vanuit sessies bij de psycholoog, waarbij de lezers flashbacks krijgt naar de gebeurtenissen in de blokhut. Aan het einde geeft het boek een verrassende plottwist. Vermist is indrukwekkend, spannend en ontroerend. Aanrader!

Meer recensies van Renatesboekmomentje8