Een steengoede, klassieke thriller van eigen bodem. Aanrader!

Het is jaren geleden dat ik dit boek gelezen heb, en omdat het verhaal me zo bij bleef, ben ik het onlangs nog een keer gaan lezen. Ik denk dat het één van de beste boeken van eigen bodem is, en dat terwijl 'Terug naar de kust' Saskia's debuut was.

In Terug naar de kust krijgt hoofdpersoon Maria, die zangeres is in een band en daarnaast moeder van Merel en Wolf, te maken met een creepy stalker. Maria is onlangs weggegaan bij haar vriend Geert, nadat ze zwanger van hem raakte en besloot te kiezen voor een abortus.
Vanaf het moment waarop het eerste in elkaar geknutselde dreigement op de mat valt, afkomstig van een onbekende dader die weet dat Maria haar baby heeft laten weghalen, begint Maria's zoektocht naar de dader.

Terug naar de kust is een heerlijk, spannend en uitstekend geschreven verhaal. Klein minpuntje: het verhaal is niet overal even origineel en daardoor soms een tikje voorspelbaar, maar dat doet niets af aan de dikke vijf sterren die ik dit boek toch waard vindt. Al met al een heerlijke, klassieke thriller en een must read!

Meer recensies van Renatesboekmomentje8