Lust, bedrog, overspel en spanning: Ilse Ruijters overtreft zichzelf opnieuw.

In Minnaar krijgt de 40-jarige bankdirecteur Nina Metsearts, een getrouwde moeder, een gepassioneerde liefdesaffaire met Soren, de 23-jarige vriend van haar zoon. Als zij besluit de affaire te beëindigen, ontploft dat wat ooit liefdevol en gepassioneerd was, in haar gezicht. Soren accepteert niet zomaar dat hij verlaten wordt en neemt op geheel eigen wijze wraak, waarmee hij een heel andere kant van zichzelf laat zien. Nina komt terecht in een web van leugens waarin ze geen uitweg ziet. Ze ziet zich genoodzaakt om zelf op onderzoek uit te gaan, met alle gevolgen van dien.

Ilse Ruijters heeft opnieuw bewezen een steengoede schrijver van eigen bodem te zijn. En toch wordt elk boek dat ik van haar lees een beetje beter, zo ook Minnaar.
Soms lees je boeken die zo verslavend zijn dat je ze niet meer weg kunt leggen. Dat had ik met Minnaar niet - daarom 4 sterren in plaats van 5 - maar de kwaliteit van dit boek is wel écht steengoed.
Een heerlijk boek, een echte aanrader!

Meer recensies van Renatesboekmomentje8