Dit boek is een must read!

Al sinds haar debuut 'Villa Serena' is Marion Pauw een van mijn favoriete schrijvers. Zondaarskind is wat mij betreft het beste boek van haar hand - al heb ik haar nieuwste 'Vogeleiland' nog niet gelezen.

Zondaarskind neemt je mee naar het leven van Geertruida (Truitje) Langhout. Het verhaal begint in de jaren ''30. Op jonge leeftijd verliest ze haar ouders bij een brand in hun café. Als enige van het gezin overleeft ze de brand en komt ze terecht in een weeshuis, waar hardvochtige nonnen het voor het zeggen hebben. Truitje verliest haar naam en identiteit, krijgt een nummer en er wordt haar geleerd veel te bidden en vooral haar mond te houden.
Als Trui 18 wordt, mag ze uitvliegen en komt ze als dienstbode bij een rijk gezin terecht. Ze valt als een blok voor Waldemar, de oudste zoon van het gezin, en hij voor haar. Maar Waldemar heeft ook een vriendin, Frederique Vos. En Frederique is niet van plan Waldemar zomaar op te geven...

Als Trui 80 is komt ze Frederique per toeval in een bejaardenhuis tegen. Het is het begin van de tweede helft van het boek, waarin Truitje wraak neemt voor alles wat haar in haar leven is aangedaan.
Zondaarskind is een heerlijk boek dat zowel origineel als ontroerend is en dat boeit van begin tot eind.

Meer recensies van Renatesboekmomentje8