Een origineel verhaal, maar het kon beter

Ria vanB 15 februari 2020
Het verhaal gaat over Anouk en Sven. Ze komen elkaar tegen op een feestje van het werk. Allebei vallen ze wat buiten de groep. Ze hebben een klik en spreken later nog eens af.

Het begin van het boek begint rustig, als een ideale romance, maar je weet dat het een thriller is, dus er gaat wat gebeuren. Door verandering van perspectief, krijg je inzicht in de gedachtes van Anouk, de hoofdpersoon, Sven, haar vriend en Kim, een vrouw op het strand.

Het verhaal komt wat traag op gang. De spanning wordt opgebouwd, maar door wat er verteld wordt en het woordgebruik, ligt het er soms wat dik bovenop, wat juist weer spanning wegneemt.

Anouk neemt een aantal beslissingen, waar ik niets van begrijp. Sven laat langzamerhand steeds meer van zichzelf zien en ook over Kim leren we meer. Pas halverwege het boek, wanneer alles al in kannen en kruiken lijkt, komt er wat spanning. Je vraagt je af wat er nog gaat gebeuren. Of meer, hóe het zal gebeuren. Uiteindelijk verrast het einde me toch nog.

Hoewel het een origineel en best spannend verhaal is, is de schrijfwijze niet prettig. Het verhaal loopt soms heel soepel, maar meestal komt het wat geforceerd over. Alles zit erin en toch is het het net niet. Jammer.

Meer recensies van Ria vanB