Een Feelgood met heerlijke romantiek!

Riannevo 20 april 2024
Ik mocht van HarperCollins Holland het boek Love at First Knight van Megan Clawson lezen. De voorkant van het boek sprak mij erg aan en past ook helemaal bij het verhaal.

Het verhaal gaat over Daisy Hastings. Zij heeft een tweelingbroer en jongere zus en samen met hun ouders en de buurman doen ze aan LARP (Live Action Role-Playing). In de wereld van LARP is Daisy Lady Alenthaea. Als Lady Alenthaea durft Daisy meer dan in de normale wereld. Daisy heeft geen werk, maar krijgt in het boek een baan bij Tower of London. Dit is een ridderschool waar ze als Lady Alanthaea zal zijn. Ze gaat daar ook wonen. Het lijkt de mooiste baan die haar kan overkomen, totdat ze Theodore Fairfax onder haar hoede krijgt. Tegelijkertijd moet ze ook de kinderen opleiden tot ridders. Ze heeft een aanstelling van vier weken om te bewijzen dat ze geschikt is voor deze baan. Theodore (Teddy) maakt haar flink moeilijk en zorgt voor problemen. Teddy blijkt een lid van het Koningshuis te zijn en krijgt altijd alles wat zijn hartje begeert, wordt weinig gecorrigeerd. Lukt het Lady Alanthaea om de baan te behouden? Dat is de vraag... Teddy komt later in het verhaal Daisy opzoeken bij haar thuis. Hij ontmoet haar familie. Teddy mag mee naar een LARP toernooi, omdat het jongere zusje van Daisy is afgehaakt. De ouders van Daisy weten niet dat Teddy een lid van het koningshuis is. Zullen Daisy en Teddy de strijdbijl begraven of niet?

Het verhaal wordt geschreven vanuit de ik-vorm. De ik-persoon is Daisy. Haar gedachten en wat ze meemaakt lijk je zelf ook mee te maken als je het boek leest. Net als haar worstelingen. In het verhaal komt LARP heel erg naar voren. Ik wist hier nog te weinig vanaf, maar heb nu een beeld gekregen wat dit voor mensen kan betekenen.

Ik kende deze schrijfster nog niet en was heel benieuwd naar een boek van haar. Megan Clawson beschrijft situaties heel gedetailleerd, zodat je er echt een goed beeld van krijgt! Ze schrijft vol humor het verhaal! Er is ook een deel 1. Dit boek heb ik nog niet gelezen, maar dat maakte niet uit voor dit verhaal. Het boek is prima los te lezen.

Ik vind dit boek echt een aanrader! Ik geef het boek 4 sterren! LARP is niet helemaal mijn ding om over te lezen, al bleef het boek mij wel aanspreken. Ik ben echt wel anders ernaar gaan kijken en dus vind ik het boek zeker een aanrader. De humor in het boek zorg voor een lach op je gezicht tijdens het lezen. Ik ben ook heel benieuwd naar deel 1 en ga dit deel dan ook zeker lezen!

Meer recensies van Riannevo