Een hotel om in thuis te komen!

Riannevo 08 maart 2024
Een mooi verhaal geschreven door Floortje Sanders. Lana en Julien wonen op hun boerderij in Cruseilles en lijken daar gelukkig te zijn. Het overlijden van hun dochter Sophie-Anne heeft zijn sporen nagelaten. Lana wordt gebeld met de vraag of ze kan komen helpen in Hotel Happiness in Amsterdam. Ze is opgelucht om even weg te kunnen en dus twijfelt ze geen moment. In het hotel is het een weerzien met bekenden. Ook oude herinneringen steken de kop op. Ze krijgt de kriebels van Mo de tweelingbroer van Omar, maar hoe kan dit dat ze deze kriebels krijgt? De eigenaar van het hotel wil, door de ontwikkelingen van de gezondheid van zijn vrouw, het hotel verkopen aan een grote keten. Lana en haar vader proberen hier een stokje voor te steken, maar of dat ook lukt?

Aan het begin van het boek moest ik even wennen aan het verhaal. Er werd veel informatie gegeven, maar dat is ook fijn als je (zoals ik) het eerste deel nog niet hebt gelezen. Door deze informatie was het verhaal goed te volgen. Floortje Sanders heeft een fijne vlotte schrijfstijl en laat verrassende wendingen naar voren komen. Ik zat echt helemaal in het verhaal. Door de levendige beschrijvingen van de personages ga je ook echt van ze houden, zonder deze personages zou het verhaal zijn charme verliezen. In het boek is ruimte voor humor, verdriet, vriendschap en drama. Er zijn herkenbare situaties, zowel voor de personen die het meegemaakt hebben als de buitenstaanders. Het boek is zeker een aanrader! Ik zou alleen het eerste deel eerst lezen, want ik denk dat het dan nog leuker is om te lezen hoe het verder gaat.

Meer recensies van Riannevo