Het romantische Rome

Riannevo 30 mei 2023
Ik mocht Alle wegen leiden naar Rome (en naar jou) lezen.
In dit boek staan Carlijn, haar twee zussen en Luca centraal. De band die Carlijn met haar zussen heeft is voelbaar in het verhaal. Carlijn heeft haar toetsweek verknalt en besluit alleen naar Rome te gaan. Het is een uitdaging, omdat ze een gehoorproblemen heeft. Zonder Helena (haar hulpmiddel) hoort ze niets. In Rome aanhekomen komt ze Luca tegen die graag foto's maakt. Door een dubbelgeboekte kamer heeft Carlijn geen slaappplaats en stelt Luca voor dat ze bij hem kan blijven slapen. Hij gaat met haar op pad door Rome en maakt veel foto's van haar. Natuurlijk komt de liefde om de hoek kijken. Ze besluiten uiteindelijk beide op reis te gaan los van elkaar. Ze spreken af dat ze elkaar na een half jaar op een bepaald punt weer zullen treffen. Zonder contact, maar het lot bepaalt. Natuurlijk komt dit goed!

Een mooi verhaal. De hoofdpersoon staat op een fijne manier centraal. Carlijn heeft een gehoorprobleem. Uit eigen ervaring weet ik dat je ook een gewoon leven hiermee kan leiden et als Carlijn, maar je wel om het hand bent als je hulpmiddel kwijt is. Het komt niet overdreven naar voren, maar zorgt er wel voor dat mensen het als gewoon bij iemand kunnen ervaren. Een goed geschreven verhaal. Ik had soms wat moeite met het oppakken van het verhaal, maar als ik er eenmaal in zit leest het fijn weg.

Meer recensies van Riannevo