vakantieroman

rinzewind 22 juli 2022
Alhoewel J.P. O’Connell als journalist werkzaam is bij onder meer The Guardian en The Times laat dit boek toch te wensen over. De verwijzing dat het verhaal uitermate geschikt zou zijn voor de liefhebbers van Downton Abbey is commercieel gezien een goede zet maar zeer misleidend.

Het concept is een prima idee. De prachtige setting, personages van allerlei pluimage en de vakantiesfeer zijn het perfecte uitgangspunt om een onderhoudend verhaal aan op te hangen. Dit alles laat J.P. O’Connell dan ook nog gebeuren in de turbulente tijd van het opkomende fascisme, genoeg stof voor een boeiend boek zou je denken.

Jammer genoeg zijn de talrijke personages die hij de revue laat passeren zeer oppervlakkig en absoluut niet voldoende uitgewerkt waardoor de lezer zich soms afvraagt wat de meerwaarde is om deze personages op te voeren.

De schrijfstijl van J.P. O’Connell kan zonder twijfel langdradig genoemd worden. Het verhaal is bij momenten zelfs saai te noemen daar waar er toch zoveel potentieel zit in dit verhaal.

De schitterende cover ten spijt is dit een boek dat ik niet zou aanbevelen

Meer recensies van rinzewind