Aardig, meer een liefdesroman

Ronnag66 11 september 2019
Zo links en rechts nogal positieve recensies over dit boek gelezen, dat mij is tegengevallen. De vertelstijl is leuk, vanuit drie personen, waarbij het van eentje ook nog een paar jaar terug in de tijd gaat. En met name de beschrijving van die laatste persoon (Nina) en haar periode bij de 'Nachtheksen' (luchtdivisie Rode Leger tijdens WOII met alleen vrouwen die werkelijk heeft bestaan) was mij te langdradig. Daarbij stond de personage Nina mij ook tegen in het verhaal. Dit kan komen door het taalgebruik dat de schrijfster haar laat gebruiken, beetje verknipte zinnen die een Russische tongval moeten doen voorkomen. Het verhaal op zich is zeker boeiend, de jacht op De Jaagster, een oorlogsmisdadigster uit WOII. Echter ook vrij uitgebreide beschrijvingen van romances waardoor het verhaal haar gang verlies. Ik heb daardoor redelijk wat pagina's weg-geswipped. Het boek had spannender kunnen zijn nu meer een liefdesroman, jammer.

Meer recensies van Ronnag66