Minder spannend maar goed

Ronnag66 29 september 2019
Ik ben fan van Hjorth Rosenfeldt met de Bergmankronieken. De boeken zijn anders dan de andere Scandinavische thrillers. De personages, leden van de Nationale Recherche van Zweden, zijn boeiend en worden goed beschreven. De verhalen zijn altijd erg spannend tot het einde. Alleen bij dit boek vond ik het minder. De casus waar het om draaide was niet zo spannend en vormde feitelijk maar een deel van het boek. Het andere deel gaat voornamelijk over persoonlijke relaties van de leden van het team en dan vooral tussen Sebastian Bergman (heerlijk personage) en zijn dochter Vanja. Wanneer aan het eind de zaak wordt opgelost had ik zoiets als ' oke' en het was niet 'thrilling'. Overigens lopen er nog wel verhaallijnen in het boek die zeker nog een mooi vervolg gaan krijgen! Zeker de moeite waard om te lezen maar niet het niveau van de vorige Bergman kronieken.

Meer recensies van Ronnag66