Ik had heel veel wisselende recensies gelezen over dit boek en twijfelde daardoor of ik er wel aan moest beginnen. Gelukkig wel gedaan wat ik vind het een heerlijk boek. Boeiend, komisch, soms hilarisch, confronterend en aanzettend tot nadenken. De schrijver geeft eigenlijk zelf aan hoe hij het boek heeft geschreven en hoe je het moet lezen. Dat is vanuit een bedachte toekomst terugkijkend. De zelf-rijdende en pratende auto Jerome (tevens de naam van de psych van de hoofdpersoon) is hilarisch, zijn opmerkingen en intermezzo's heerlijk. De hoofdpersoon verteld over zijn overleden moeder die zwaar dement was en die hij 20 jaar heeft bezocht. Zijn conclusie is 'dat ze eindelijk had wat ze wilde, er werd voor haar gezorgd'. Ik heb misschien wel diepere betekenissen in het boek gemist (als ik sommige recensies moet geloven) maar volgens mij moet je het boek gewoon luchtig lezen dan kom je genoeg tegen en niet achter alles iets zoeken, soms is het gewoon humor. Dit boek is binnengekomen in mijn Top 25.

Reacties op: Heerlijk boek met humor en confrontaties

De goede zoon - Rob van Essen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99