'De stilte van de witte Stad' het eerste boek van Eva Garcia Saenz de Urturi vond ik geweldig, de sfeer, de personages, het verhaal, top!
Misschien heb ik boek twee te snel na het eerste boek gelezen maar het was wat voorspelbaar. Al zijn de diepere thema's over vader- en moederschap en vriendschap mooi. De personages zaten nog te vers in het geheugen en waren daarom te bekend, de beschrijvingen van de plaats Vitoria bekend. De stijl van schrijven is wel prettig, leest fijn. Helaas had ik halverwege het boek al de uiteindelijke dader op de korrel ondanks dat de aandacht eerst nog naar andere personages werd afgeleid. Het lezen van het tweede boek kan zelfstandig maar eerst het eerste boek lezen is aan te bevelen. In ' De riten van het Water' komen diverse personages uit het eerste boek voor waarvan het toch fijn is als je de geschiedenis daarover kent.
Het verhaal is zeker de moeite van het lezen waard met interessante beschrijvingen van Keltiberische geschiedenis. Het schijnt dat de boeken zijn/worden verfilmd, die zal ik graag willen zien. Boek drie staat ergens in maart/april 2020 gepland om in Nederland uitgegeven te worden. Dan zijn de eerste twee boeken vast ver genoeg weggezakt om boek drie weer heel boeiend te maken.

Reacties op: Voorspelbaar maar nog steeds het lezen waard

De riten van het water - Eva García Sáenz de Urturi