Een absolute aanrader!

Ruud Dirriwachter 27 december 2021
Het boek Anomalie van Hervé le Tellier heeft wat mij betreft terecht de Prix Goncourt (een van de twee belangrijkste, zo niet de belangrijkste van de Franse literatuurprijzen) in 2020 gewonnen.
Bij mijn plaatselijke boekhandel is het boek uitgeroepen tot boek van de maand voor de maand december 2021, zeer terecht!
Wat is er gebeurd met de inzittenden van de Air Francevlucht 006 van Parijs naar New York, die in maart geland zijn in New York en wat is er aan de hand met de inzittenden van diezelfde vlucht, die in een hevige monsterstorm terecht komen maar pas in juni in New York landen?
We krijgen te maken met de levensverhalen van personen, die niet één maar twee keer leven en met elkaar geconfronteerd worden. Een bizar gegeven!
We worden meegenomen in een ongelooflijk verhaal op een moment dat de wereld totaal op zijn kop staat. Dit gaat dan ook nog eens in een behoorlijk tempo, waarbij we van de ene persoon naar de andere dubbelganger meegezogen worden.
Een absolute aanrader!

Meer recensies van Ruud Dirriwachter