Zo magnetisch dat het wel magie lijkt.

11 augustus 2019
Een zeventienjarig meisje genaamd Evie, heeft het echt naar haar zin met haar beste vriendin Heidi. De mensheid is ondertussen gewend aan de Luxen, een alienras dat is geassimileerd in de mensenwereld. Ze zien er hetzelfde uit als ons, doen hetzelfde, maar ze kunnen toch nog ietsjes meer. Wanneer Evie een knappe maar zeer mysterieuze Luc ontmoet, komt ze er snel achter dat hij een Luxen is. Foute boel dus.

Die 'foute boel' blijkt echter nog erger te worden als ze Luc na die eventvolle avond overal begint te zien, op school, thuis... Luc is zo irritant, egoïstisch, maar tegelijkertijd ook zo mysterieus en soms ziet Evie door hem heen en ziet iets wat anderen niet zien. Terwijl Evie deze frustrerende situatie probeert uit te vogelen, worden er meisjes op haar school vermoord, die enigszins op haar lijken. Toeval? En is ze wel veilig bij Luc zoals hij maar blijft zeggen?

Wat een geweldig boek was dit. Van het begin tot het eind was ik (echt bijna) met mijn gezicht aan het boek vastgeplakt. Ik was erg benieuwd wat ik van het boek zou vinden, omdat ik Lux, de serie voor dit boek, nog nooit had gelezen. Ik was blij verrast! Het boek is zeker te lezen zonder Lux gelezen te hebben, maar soms was ik wel even verward. Ook denk ik dat het wel beter is als de Lux serie eerst gelezen wordt en dan dit boek, zodat er geen verwarring is en het de beleving nog beter maakt. Nu het eerste boek van de Lux serie gelezen te hebben, zie ik wel veel overeenkomsten qua plot. Dat is helemaal niet erg, aangezien we hier natuurlijk zijn voor de heavy romance.

Paranormal Romance schrijft niemand zoals Jennifer L. Armentrout. Door de mix van gevaar en spanning samen met de mysterieuze en ZEER aantrekkelijke mannelijke hoofdpersoon is het boek niet te stoppen. Armentrout laat de karakters altijd zeggen dat er spanning is maar hell, die spanning is te voelen door het boek heen. Het belangrijkste in boeken is natuurlijk het plot, maar wat voor mij net zo belangrijk is, is de kunst om ons net zo te laten voelen als karakters en boy wat kan Armentrout dat goed. Ik denk dat ik een Armentrout fan ben geworden na de Lux wereld en ik weet al dat ik zo door de boeken heen vlieg. Goed geschreven!

Meer recensies van